Sport Streaming

Tuesday, July 24, 2012

Zionis dan New World Order

Minggu lalu saya telah menulis tentang bagaimana kuasa imperialis Anglo-Amerika sedang mengepung Syria dalam strategi untuk menyerang Iran. Saya juga telah menulis bagaimana Turki, Qatar dan Arab Saudi telah menjadi budak suruhan Amerika yang setia di Timur Tengah.

Saya telah cuba menerangkan bahawa krisis di Syria bukan perbalahan antara Sunni dengan Syiah. Tetapi satu strategi besar kaum pemodal antarabangsa untuk menakluk wilayah Timur Tengah yang kaya dengan telaga minyak dan telaga gas.


Pada 1 Julai ini, sekatan ekonomi terhadap Iran berkuat kuasa. Enam bulan dahulu negara-negara pembeli minyak telah diberi masa enam bulan untuk menamatkan segala bentuk kontrak jual-beli minyak dengan Iran. Malaysia bawah Najib amat takut dengan Amerika. Malaysia - awal-awal lagi - tak sampai satu bulan sesudah Amerika membuat saranan telah berhenti membeli minyak daripada Iran. Amerika baru nak terkentut, Najib sudah terbarai terberak dalam seluar.

Maka timbul persoalan apakah Iran akan di serang? Apa akan terjadi dengan Syria bawah pimpian Presiden Bashar?

Untuk menjawab persoalan ini, mari kita kembali melihat sejarah Iran. Pada tahun 1951 Parlimen Iran telah melantik Mohammad Mosaddegh sebagai perdana menteri yang baru. Intelektual undang-undang yang mendapat didikan dari Switzerland ini adalah seorang nasionalis. Sebagai perdana menteri, Mosaddegh telah memilik negarakan syarikat minyak Anglo Iranian Oil Company (AIOC).

Langkah yang diambil oleh Mosaddegh mendapat sokongan teguh dari warga Iran. Harta kekayaan negara kini bukan lagi milik warga asing. Tetapi langkah ini telah menjadikan kaum pemodal antarabangsa takut. Langkah nasionalisme Iran ini memungkinkan negara-negara dunia ketiga yang baru merdeka sesudah perang dunia mengikut langkah Mosaddegh. Justeru AIOC telah bekerjasama dengan CIA untuk melakukan rampasan kuasa pada tahun 1953.

Mosaddegh dipenjara. Ahmad Reza Pahlevi kini memiliki kuasa mutlak sebagai raja. Semua kepentingan AIOC dipulangkan kembali. Ahmad Reza Pahlevi menjadi barua yang paling setia kepada kuasa imperial Anglo-Amerika. Di zaman Perang Dingin, Ahmad Reza Pahlevi telah menjadi Tok Sarjan Amerika untuk mengawal Teluk Parsi dan negara-negara Teluk.

Savak - polis rahsia Shah yang terkenal ganas telah dilatih oleh CIA. Melalui Savak, kepentingan syarikat minyak antarabangsa terjaga. Savak memastikan tidak ada siapa yang berani menentang Ahamd Reza yang memanggil dirinya "Shan Shah" - raja dari segala raja. Savak dan CIA memastikan semua seteru dan musuh politik Shah akan ke tali gantung atau berakhir di Penjara Evin - kem Kamunting untuk Iran.

Di zaman Shah, kerjasama antara Iran dengan zionis Israel cukup intim - macam kerjasama Mahathir dengan Vincent Tan. Mossad, polis rahsia Israel bukan hanya bekerja sama dengan Savak malah Mossad membuka cawangan di Iran. Di zaman Shah, tidak diketahui di mana Mossad berakhir dan di mana pula Savak bermula.

Menyembah kepada Zionis

Iran bawah Reza Pahlevi, sama seperti keluarga Saud telah menjadi pembeli senjata yang paling banyak dari Amerika. Kuasa imperial Anglo-Amerika cukup gembira dengan barua barunya. Untuk pengetahuan para pembaca, ketika inilah Amerika telah membangunkan jana kuasa nuklear untuk Iran. Amerika adalah pembekal dan penjual peralatan nuklear untuk Iran.

Semua ini berubah sesudah Revolusi Iran 1979. Iran yang dulunya barua setia Amerika kini menjadi negara penentang kuasa imperial Amerika. Bawah pemerintahan Ayatullah Khomenei, Amerika dianggap kuasa syaitan. Amerika pula mentakrifkan Iran sebagai negara musuh. Penjualan kelengkapan untuk loji penjana nuklear Iran dihentikan. Dengan tiba-tiba Iran dituduh ingin membuat senjata nuklear walhal Amerika sendiri yang pada awalnya pembekal semua kelengkapan yang dibeli oleh Iran untuk mendirikan loji penjana kuasa tenaga nuklear ini.

Tok dalang di belakang tabir yang menyuruh arah Amerika ini ialah kuasa Zionis Israel. Mungkin ramai yang tidak percaya bagaimana negara kecil ini memiliki kuasa yang begitu besar. Jawapan ialah realpolitik. Dalam politik, yang berkuasa ialah modal. Kaum Zionis antarabangsa adalah juga pemodal gergasi dalam dunia ini. Kaum Zionis mengawal dan menguasai Wall Street, sarang dan tempat kaum pemodal antarabangsa berkubang untuk membuat duit dan harta kekayaan.

Dengan duit dan harta kekayaan kaum Zionis telah menggunakan American Israel Public Affairas Comiteee (AIPAC) dan Council For Foreign Relations (FCR). Melalui dua badan NGO ini, kaum zionis telah berjaya mengarahkan kesemua presiden di Rumah Putih sesudah John F Keneddy, ahli Dewan Kongres dan ahli Dewan Senat Amerika untuk mengambil dasar pro-Israel.

Sesiapa yang ingin bertanding untuk menang kerusi presiden, senat atau kongres wajib menyembah kepada dua badan Zionis ini. Tidak ada sesiapa yang akan berjaya dalam politik Amerika jika tidak tunduk kepada kepentingan Israel.

Lihat apa terjadi kepada Presiden Kennedy yang menentang Israel. Hingga ke hari ini desas desus masih kedengaran bahawa salah satu sebab mengapa John wajib dilupuskan ialah kerana penentangan beliau terhadap cita-cita Israel yang ingin memiliki senjata nuklear. Ini berlaku pada tahun 1961 apabila Kennedy mengadakan perbincangan dengan Ben Gurion. perdana menteri Israel. Pada bulan November 1963, John F Kennedy ditembak mati.

Hari ini warga dunia sedar dan mengetahui bahawa Israel memiliki bom nuklear tetapi tidak ada politikus Timur atau Barat yang berani menyuarakan tentangan mereka terhadap bom nuklear Israel. Malah tidak ada media arus perdana seperti CNN, BBC, New York Times, Washington Post, termasuk Utusan Malaysia, Berita Hairan atau Astro yang berani membuat expose mendalam, mengkritik, mempersoal dan mempertikaikan senjata nuklear Israel ini. Semua takut dan tunduk kepada Zionis Israel. Malah Mahathir sendiri pun tidak berani bersuara tentang bom nuklear Israel ini.

Pasti para pembaca akan merasa hairan bagaimana zionis Israel ini begitu berkuasa? Apakah mungkin negara yang hanya memiliki penduduk tidak lebih dari 6 juta orang dapat mempengaruhi seluruh dunia.

Sekali lagi jawapan saya ialah realpolitik. Politik ialah kuasa. Kuasa datang dari harta kekayaan. Harta kekayaan akan dapat pula membeli politik dan sekali gus dapat membeli kuasa. Contoh yang amat senang ialah melihat para cukong Lim Goh Tong, Vincent Tan atau Ananda Krishan bergerak. Walau pun kerajaan United Malays National Organisation ini mendabik dada sebagai ‘kerajaan ketuanan Melayu' tetapi di belakang ketuanan Melayu ini ialah harta kekayaan para cukong yang bukan Melayu.

Tanah Felda akan dimiliki kapitalis luar

Begitu juga di Amerika. Untuk menjadi presiden di Amerika memerlukan modal berbilion dolar. Bakal calon wajib mendapat sokongan dana dari kaum pemodal. Tanpa sokongan dana dari kaum pemodal mustahil akan dapat menjadi Presiden. Ini realpolitik. Inilah yang berlaku sekarang.

Hakikatnya, kaum pemodal yang terkaya dalam dunia hari ini ialah kaum Zionis. Justeru para politikus yang ingin mencari nama dan glamour dalam dunia hari ini tidak dapat tidak akan tunduk kepada kepentingan kaum zionis dan Israel.

Bagaimana semua ini bersangkut paut pula dengan Syria dan Iran. Untuk ini kita wajib kembali ke tahun 1981. Pada bulan Jun 1981, Osirak, pusat kajian nuklear Iraq telah dibom oleh Israel. Pada ketika itu Iraq bawah Saddam Hussein sedang merancang untuk membuat senjata nuklear. Pada September 2007, kapal terbang Israel telah mengebom Dil al-Zur, kawasan padang pasir tempat pusat nuklear Syria. Jika Iraq atau Syria berjaya memiliki bom nuklear maknanya hegemoni kekuatan bala tentera Israel telah pecah. Israel tidak lagi memonopoli senjata nuklear di Timur Tengah.

Jelas pada hemat saya bahawa di belakang pentabiran Rumah Putih ialah kuasa Zionis Israel. Siapa pula di belakang Israel? Di belakang Israel ialah kaum pemodal dan tua empunya gedung-gedung perniagaan antarabangsa saperti Rothschild atau Rockeffeler. Pemodal-pemodal ini telah menaburkan dana kepada lembaga pemikir seperti AIPAC, Rand Coperation, CFR atau PNAC. Para pemikir yang dibayar akan berkumpul untuk merancang dasar-dasar luar Amerika. Semua dasar yang telah dirumuskan akan diajukan kepada pentabiran di Rumah Putih yang silih berganti. Dasar-dasar yang diajukan ini semuanya akan membawa keuntungan kepada kaum kapitalis antarabangsa dan Zionis Israel.

Contohnya, Project For New American Century (PNAC) telah digarap oleh pemikir seperti Paul Wolffowitz, James Woolsely, Elliot Abram yang telah bekerjasama dengan Benjamin Nethanyahu, perdana menteri Israel sekarang. Pada tahun 1997 lagi PNAC telah mengajukan agar Iraq diserang dan Saddam Hussein digantikan.

Apa yang saya cuba terangkan di sini, politik dunia hari ini sedang diatur untuk memastikan kepentingan kaum pemodal dan sistem ekonomi kapitalis ini terus berkembang. Dasar-dasar yang diajukan oleh para pemikir ini bertujuan untuk membuka pasaran seluas mungkin. Ini untuk memastikan kaum pemodal dapat meraih keuntungan dan akhirnya menakluk dunia ini.

Contoh terbaik untuk rakyat Malaysia fahami ialah kes penyenaraian tanah Felda. Tanah Felda yang tidak disenaraikan bermakna tanah ini adalah milik rakyat Malaysia. Tetapi apabila Felda Global Ventures diapungkan di bursa saham maka tanah milik kerajaan - milik orang ramai ini - boleh dibeli hak milik sahamnya oleh individu atau syarikat luar negara. Satu hari nanti saham Felda ini akan dimiliki oleh kaum kapitalis luar negara. Maka tergadailah tanah mak cik Felda.

Untuk membuktikan hujah saya ini saya meminta para pembaca mengingatkan kembali lawatan Najib ke London awal Mei lalu. Najib telah menjadi tamu dan menanda tangani perjanjian dengan Louis Dreyfus Commodities Asia Pte ( LDCA) di London. LDCA ini adalah syarikat Yahudi yang menyokong zionis Israel. Najib terpaksa menggadaikan tanah Felda untuk membuktikan kepada kaum permodal antarabangsa bahawa dialah yang wajib terus disokong untuk menjadi perdana menteri kerana dia membuka peluang untuk kapitalis antarabangsa berkenduri kendara atas kepala para peneroka Felda.

Hari ini masih ada lagi beberapa buah negara dalam dunia ini yang berani bersuara menentang kepentingan kaum kapitalis antarabangsa. Kalau dulu ada Muammar Gadaffi dan Saddam. Kini di Timur Tengah yang tinggal hanya Bashar dan Ahmadinejad. Pemimpin dua negara ini sedang menggagalkan projek New World Order. Projek besar di mana seluruh dunia wajib tunduk kepada Amerika dan Israel. Justeru mereka akan diserang.

0 comments:

Post a Comment

 

Reuters

Kosmo Online

Utusan Online